Jsme otevřeni vašim podnětům pro zlepšení naší prace.

Firma XY Jihomoravský kraj

Krizový manažér se nemusí nutně zaměřovat jen na firmy které mají červená čísla ale může pomoci i firmě pouhou kontrolou využitelnosti pracovní doby. V této konkrétní firmě se nám povedlo ušetřit tímto krokem řádově desítky tisíc měsíčně.


Pustili jsme se i do dílčích vylepšení:

Jedna podstatná a i když na první pohled banální věc je začátek pracovního dne. Díky našim postupům přinášime klientů úsporu času, peněz a pracovní síly kterou má firma dále k použití.



Krizový manažér najde uplatnění i v neziskovém prostoru, například jsme 15. září v základní škole XY na Vysočině jednoduchou kontrolou produktivity  prace ušetřili této škole prostředky které se mohli dále použít na rozvoj a volnočasové aktivity pro děti.

Firma XY  Pardubice

Zde jsme komunikovali s podnikatelem ještě před tím než danou firmou koupil a přidal si jí tak do portfolia. Jeden z hlavních úkolů byl příprava manažmentu firmy na přechod a začlenění nového systému do hladkého chodu firmy.


Firma XY  Kolín

Jedním z hlavních problémů které krizového manažéra potkávájí je do jisté míry nepochopení jeho profese. Vždy zdůraznujeme majitelům firem že se bohužel nevyhneme tomu že budeme říkat věci a informace které majitel né vždy chce poslouchat. 

Práce krizového manažéra je ale pomoci majiteli firmy k růstu a připravení plánu na restart nebo postup podle plánu zadání majitelem.

Firma XY  Praha 

Zde byl náš úkol zdánlivě jednoduchý a to připravit firmu na prodej. Po první konzultaci s majitelem bylo velké téma komunikace s dodavateli a ukončení a přenechání již dohodnutých dodávek. Dále následoval asi nejhorší úkol a to oznámení jistému množství zaměstnanců že jejich pracovní poměr skončil. 

Protože je práce krizového manažéra opravdu pestrá a nikdy nevíte co bude majitele firmy potřebovat tak jsme po dohodě s majitelem pomohli velké části zaměstnanců najít nové pracoviště a zařídit vše podstatné.


Jdeme na kafe,

I když se hodně říká: uděláme ekonomickou konzultaci, tak je nejlepší pro krizového manažéra především uvolnit napjatou atmosféru a dát majiteli firmy pocit že nic není tak horké jak se zdá.

Proto dáváme přístup jak jen to jde neformálnímu přístupu a navození uvolněné atmosféry pro další postup.

Firma XY  Vysočina


Jedno z nejhorších manžérských rozhodnutí je to když musíte propustit zaměstnance. V tento okamžik je důvod nepodstatný hlavní v tomto případě je v jakém duchu se cely proces ponese.

Ve velkém měste je kde je velká míra anonymity je vše daleko lehčí než např. na vesnici v mále firme nebo v malém městě kde se lidé potkávájí každy den. Tady je pro majitele firmy velice složité propustit zaměstnance a potom se s ním nebo jeho rodinou každy den potkávat. 

Krizový manažer v tomto případě bere na sebe tuto nepříjemný úkol a za majitele firmy vše vyřeší. V tomto případě je ideální aby krizový manažér bydlel alespoň 50 Km od firmy kde má tuto zakázku :)))


 Krizový manažér vs Finanční ředitel

Co mají společného a proč jeden nemůže pochopit práci toho druhého.

Finanční ředitel je velkém považován za kontrolního psa financí a osobu co rozhoduje o tom zda firma bude v zisku nebo v bankrotu. Z jeho pozice se občas vnímá v horních patrech firmy a to občas i na úrovni samotného majitele, protože právě on dělá každý den rozhodnutí co firmě peníze šetří nebo právě přinášejí.

Krizový manažér hlavně v menších firmách má na starosti v podstatě celou firmu, hlavně podle zadání majitele a na krátký čas.

Musí tak kromě financí řešit problém s zaměstnanci a komunikovat s dodavateli misto majitele. Jeho práce je mimo čísel která nikdy nelžou hlavně psychologie a nutnost dobře vycházet s každým ve firmě ( v nejlepších případech kterých tolik není )

Problém nastává když se oba potkají ve stejné firmě.

Z pohledu Finančního ředitele jde do firmy někdo kdo bude kontrolovat jeho práci která je přeci jeho doménou a on ( finanční ředitel ) je tu od toho aby jí dělal co nejlépe.

Z pohledu Krizového manažéra, který jde do firmy kde je prokazatelně problém a jde na místo na pozvání o majitele firmy je často problém komunikovat s někým kdo kouká na jeho práci jen jako Lite verzi jeho profese.

V nejlepším případě Generální ředitel nebo majitel firmy si dopředu sedne jak s ředitelem tak i s manažérem a ještě před zahájením celého procesu si společňe dohodnou postup a pravomoce které budou oba dva mít. Pak vše jde jen tím směrem který máme všichni v plánu a tím je zisk firmy.

Pokud Vás zajímá více o naší praci tak se nás zeptejte.

To půjde


Doufáme že rok 2017 byl pro Vás více než dobrý a povedlo se Vám vše co jste měli v plánu.

Pro nás byl tento rok hlavně o komunikaci s klienty, jak na úrovňi středně velkých firem  tak i menších podniků.

Za tento čas jsme s klienty řešili hodně problémů v podnikání ale i jejich osobním živote ktery hodně podnikatelů nedokáže oddělit od firmy.

Velká část podnikatelů má jasný plan, realnou představu jak má firmy vypadat a drží se postupu. Pak je vše v pořádku a na nejlepší cestě k úspěchu.

Ale někdy se staně že potkáte někoho kdo argumentuje stále takto:

Teď prosím ruku na srdce, kdo z Vás toto již někdy sám řekl :)

to se prodá samo

je to tak dobré že to stačí jen rozjet a půjde to 

to co mám je přece nejlepší, jak to že to nikdo nechce

jen mít dost peněz na začátek, tak potom bych něco vybudoval

co když to nepujde

co když to půjde až moc rychle


Prosím berte toto jen jako volnější téme na začátek roku ale pokud máte nějaký dotaz k naší práci tak nám prosím napište.


Peníze kolem nás

Klienti nám často říkají: chceme vydělávat více peněz, poraďte nám jak na to.

I když se to může zdát jako hezká a veselá fráze na pobavení tak je to čistá realita se kterou se krizový manažer tu a tam potká.

Vydělávat peníze je jedna věc ale ruku v ruce s tímto jde i starat se o peníze které už máte a které Vám doslova protékají mezi rukami.

Jeden příklad za všechny: Kontrola vozového parku, i když se může zdát jako to poslední k řešení a jako nutnost k chodu firmy tak právě tady firmám leží velké prostředky které by mohla společnost použít jinak. Často leasing a placení daně za auto stojí firmu více než dát si práci s nalezením řešení které bude operativnější a levnější.

Druhá podstatná věc: nemusíte mít vše co chcete k tomu aby jste mohli podnikat, stále více hlavně mladších podnikatelů řeší často značku kterou bude mít monitor než to jako firma bude mít strategii a jak bude celý proces fungovat.

Toto jsou jen příklady k tomu jak se dá i na zdánlivě nutnostech ušetřit a peníze využít na to podstatné.

Pokud Vás zajímá více o naší práci tak se nás zeptejte.



Krizový manažér a firma v krizi

Je zažité že krizový manažér chodí pouze do firem kde je problém a krize již naplno v procesu kdy tento proces táhne firmu a majitele ke dnu.

Práce manažéra je potom skoro vždy stejná a podle zadání které zní: zlepšit čísla, pomoci firmě se dostat do zisku a nebo odvrátit bankrot a pomoci dojednat nové zakázky.

Přitom to co krizový manažér může firmě nabídnout je daleko širší spektrum služeb než se může na první pohled zdát.

I ve firmách které si stojí v celku dobře se dá kontrolou pracovního procesu, konzultací a dalšími kroky značně zlepšit čísla a tím dát firmě další prostředky na případné investice a pomoc při plánování rozvoje.

Z naší praxe máme již mnoho poznatků kdy pouhá komunikace s majitelem společnosti přinesla X nápadů a možností které Vám často dojdou až když si o nich popovídáte s někým kdo není zatížený problematikou firmy a má nezaujatý pohled na věc.

Dává Vám tohle smysl? A co je podle Vás nejlepší k tomu aby firma měla lepší čísla?

Pokud vás zajímá Více o naší práci tak se nás zeptejte


https://www.lidovky.cz/krizovy-manazer-neni-reznik-dg1-/noviny.aspx?c=A090417_000086_ln_noviny_sko&klic=231107&mes=090417_0

Strategie a krize

Především u menších firem které mají do cca 30 zaměstnanců a celou firmu vede pouze jeden majitel je složité fungovat se značkou krizový manažér.

Člověk který sám tuto firmu založil a provozuje podnikání X let si jen velice těžko připustí že je jeho firma v krizi a potřebuje odbornou pomoc. Tento podnikatel dává daleko více váhu strategickému poradenství.

V podstatě je to jedno a to samé ale celkový dopad na jednání je poměrně velký pokud odpadne slovo krize.

U firem které mají řádově více zaměstnanců a více pater řízení je to něco jiného a funkce krizového manažéra je ve firmě již přímo zastoupená a nebo tyto společnosti využívají těchto externistů.

Jaký je Váš názor na na pojem krizový manažer a strategické poradenství? Především u malých firem mimo velká města.

4 Kroky jak dostat firmu z krize


1.Rozpoznání krize a vaše čísla

Jako jeden z možných počátků toho že vaše firma jde pomalu do krize může být stagnování příjmů. V tento moment sice nejste v červených číslech ale vaše příjmy ne

ají křivku, tedy jsou poměrně stejné v každém období roku. Chápu že u hodně z vás je stabilní příjem firmy důvod k optimizmu ale například v asijských firmách především v Japonsku je toto jeden z důvodů že firma není zdravá.

Proto pozorně sledujdte svoje čísla tím si snadno určíte svojí sezonu a tím i možnost se zaměřit ve slabších měsících na nové strategie

2.Projevení a dopad krize

Krize má obvykle mnoho podob ale v podstatě jsou to vždy pouze tyto 3 dopady a situace.

Vaší firmě nefunguje cash-flow tzn. nemáte peníze a nebo vám velmi rychle mizí.

Zakázky nebo klienti nejsou, nepřicházejí a nebo ve velkém odcházejí.

Máte více zakázek než můžete stihnout a to je důvod že na úkor aby jste vše zvládali už s i tolik nehlídáte kvalitu služeb.

Každý z těchto bodů má vždy jen jeden možný konec pokud se včas nezasáhne a to je konec firmy.

Bohužel hodně podnikatelů podcení řešení těchto bodů a ve velkém je řeší pozdě a špatně.

3.Řešení krize a náprava firmy.

Pokus jste dostatečně pozorní a dokážete si připustit že vaše firma má problém a krize je tady tak jste jedni z mála co toto zvládnou. Hodně podnikatelů si vůbec nedokáže připustit že jejich firma kterou sami vybudovali má vůbec nějaký problém když oni sami vše řídí a dozorují.

Jako jeden z prvních kroků se snažte se soustředit na krátkodobé zakázky a rychlé peníze, tedy ne to co vám přinese peníze v co nejkratší době.

Za druhé se nebojte dělat změny ve vztahu k zákazníkům a klientům. Pravidlo které stále platí je: nedávejte slevu ale dejte dárek nebo něco navíc.

4.Poučení a restart

Pokud jste dobře zvládli řešení krize a pokud vaše firma má již lepší výsledky tak jste na nejlepší cestě k zdravé a silné firmě. Celková náprava může být o něco delší než se může zdát a pokud byla narušena důvěra od dodavatelů nebo klientů tak celý proces bude trvat několik měsíců tvrdé práce ale konečný výsledek vaše firma v nejlepší kondici a jako velký hráč na trhu.

Říká se že každý by se měl dostat do krize aby poznal jak celý tento proces funguje ale podle mě to není pravda, raději se poučte z problémů někoho jiného a tím předejděte vlastním problémům.


Pasivní a aktivní příjem v podnikání

Pasivní příjem je pro velkou spoustu lidí i podnikatelů takový cíl a to čeho chce alespoň většina z nás dosáhnout.

Taková představa: vytvoříme něco co nás bude živit.

První skupina začíná podnikat už s tím že přímo tvoří systém nebo konkrétní firmu která bude zisková i bez jejich každodenní přítomnosti. Toto je samozřejmě možné až po nějakém čase a s tím že máte velké množství velmi dobrých lidí kterým dáte důvěru.

Podstatná část první skupiny si tvoří svůj pasivní příjem ve firmách nebo společnostech které toto přímo nabízejí.

Jsou to firmy typu MLM marketingu. ( prosím toto není debata o tom zda je MLM vhodný, dobrý nebo atd... )

Druhá skupina je typický workoholik, tento podnikatel nebo živnostník chodí do firmy jako první a jako poslední odchází. Je jedno jestli má nějaké zaměstnance nebo ne :)

Nedokáže si ani na okamžik představit že by nepracoval a nedělal to to ho tak moc baví.

Tito lidé už z celé podstaty věci nechtějí dělat nic pasivně.

I když se může slovní spojení pasivní příjem zdát jako fráze tak s našimi klienty toto řešíme velmi často.

Pokud Vás zajímá více o naší práci tak se nás zeptejte


Nepopulární řešení

již v jednom článku jsem psal že práce krizového manažéra není jenom vydělávání peněz pro firmu ale musí občas udělat i radikální řez.

Bylo by dobré hledat jen kosmetická řešení která přivedou přes víkend do firmy více zakázek, peněz a klientů.

V tomto případě by slovo krizový poněkud ztrácelo význam, i když to ve velké míře není populární tak krizový manažer musí občas z někoho udělat nezaměstnaného a nějakému dodavateli zrušit smlouvu a najít jiného.

Je potřeba práci tohoto typu brát vždy jako malé zlo pro velké dobro, jinak to napsat opravdu neumím.

hlavní cíl je vždy pomoci celému podniku dostat se do lepších čísel a tím i do budoucna vytvořit více pracovních míst.

Hlavní je komunikace s zaměstnanci a i externím personálem, chápu že se to snadno píše a hůře dělá ale pokud Vás zajímá více o naší práci tak se nás zeptejte



Umělá zaměstnanost

umělá Více jak deset milionů Britů přijde během příštích patnácti let o práci, nahradí je moderní technologie vybavené umělou inteligencí. Nejvíce jsou ohroženi pracovníci pohybující se v oblasti velkoobchodu a maloobchodu. Na studii společnosti PwC, která akcentuje i vznik úplně nových míst, upozornil The Guardian.

Ze závěrů studie plyne, že třiceti procentům lidmi obsazených pracovních míst ve Velké Británii hrozí zánik v důsledku neustále se rozšiřujících moderních technologií s umělou inteligencí. V některých sektorech má ohrožená část pracovních míst představovat dokonce až padesát procent. S masivnějším zapojením robotů do pracovního procesu se pochopitelně vytvoří celá řada nových míst, které bude třeba obsadit. Studie předpokládá, že automatizace pozvedne i produktivitu práce. Autoři výzkumu však upozorňují, že je důležité aplikovat taková preventivní opatření, která budou bránit nerovnoměrnému zapojování robotů na úkor lidské síly.

"Není pochyb o tom, že umělá inteligence a roboti změní podobu pracovních míst, jak ji známe dnes, a že jsou některé obory k těmto změnám více náchylné," řekl Jon Andrews, šéf technologií a investic výzkumné společnosti PwC. "Důležité je ujistit, že potenciální zisky plynoucí z automatizace sdílí celá společnost a nikdo nezůstane v tomto ohledu pozadu. Zodpovědní zaměstnavatelé by měli zajistit podporu flexibility a adaptability svých zaměstnanců tak, aby byli všichni na nadcházející změny připraveni," dodal. Výsledky studie naznačují, že nejvíce ohrožení jsou pracovníci velkoobchodu a maloobchodu - tedy sektoru, ve kterém je zaměstnáno vůbec nejvíce Britů. Vysoké riziko ztráty pracovní pozice se týká 2,25 milionu těchto zaměstnanců.



Plánování


Dnes se podíváme na téma plánování a jak si uspořádat čas.

Hodně z nás používá termín time management, já osobně tento termín moc rád nemám. Školit někoho v tom jak si má rozvrhnout svojí práci je poměrně ošidné.

Každý přece ví co má dělat a jak to nejlépe dělat a potom přijde někdo a říká mu: děláte to sice dobře ale tohle nedělejte a tohle dělejte jinak:)

V ten okamžik proběhne hlavou školeného:

kdybych nestíhal tak už tady dávno nejsem

on přeci neví jak to tady chodí

tady se to tak dělat nedá

A tak dále. V menších firmách je toto podle našich zkušenosti velmi běžná praxe a zaměstnanec jde raději na školení než na pracoviště.Ale ve velkých firmách jsou tato školení naprosto běžnou součástí pracovního života a kultury společnosti a školení jako:

jak vystupovat z komfortní zony

time management

zvládání stresu

a podobně podlé mého vytváří umělou zaměstnanost těchto školitelů.Obecně Vám postačí řídit se tímto.

Zastavit se

soustředit se

dodat kvalitu

jít dal

článkům na podobná témata se budeme věnovat i dále.

Napište nám co Vás zajímá a díky za vaše komentáře a připomínky

JSK Group s.r.o.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky